Maria

MARÍA VÉLEZ COTO, PHD

mvelcot@ugr.es

Ph.D., Psychology

Postdoctoral Researcher

Mind, Brain, and Behavior Research Center – CIMCYC

Campus de Cartuja s/n

18071 Granada – Spain

researchgate

RESEARCH INTERESTS:

Neuropsychological rehabilitation, Human cognition, Socioeconomic factors, Psychological assessment.

EDUCATION

2014-2020

PhD., con Mención Internacional, Psicología – Neurociencia del Comportamiento, Cognitiva y Afectiva.
Universidad de Granada

2013-2014

M.Sc. Neurociencia y Dolor
Universidad de Granada

2005-2012

B.Sc. Psicología
Universidad de Sevilla

 

PUBLICATIONS

Vélez-Coto, M., Rute-Pérez, S., Pérez-García, M., & Caracuel, A. (2021). Unemployment and general cognitive ability: A review and meta-analysis. Journal of Economic Psychology87, 102430.

Vélez-Coto, M., Andel, R., Pérez-García, M., & Caracuel, A. (2021). Complexity of work with people: Associations with cognitive functioning and change after retirement. Psychology and Aging, 36(2), 143–157.

Coto, M. V., & Caracuel, A. (2021). Aspectos clave para que los docentes universitarios fomenten el compromiso de los estudiantes en la enseñanza online. In XICIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria: La transformación digital de la universidad, 1785-1788, Universidad de La Laguna.

Coto, M. V., Serrano, C. V., & Caracuel, A. (2019). Capítulo 14. Estrés en el desempleo: Ni oficio ni beneficios. Un villano llamado estrés: Cómo impacta en nuestra salud, 383-420, Pirámide.

Vélez-Coto, M., Rodríguez-Fórtiz, M. J., Rodriguez-Almendros, M. L., Cabrera-Cuevas, M., Rodríguez-Domínguez, C., Ruiz-López, T., … & Martos-Pérez, J. (2017). SIGUEME: Technology-based intervention for low-functioning autism to train skills to work with visual signifiers and concepts. Research in developmental disabilities64, 25-36.

Arango-Lasprilla, J. C., Rivera, D., Ertl, M. M., Muñoz Mancilla, J. M., García-Guerrero, C. E., Rodriguez-Irizarry, W., … & Ferrer-Cascales, R. (2017). Rey–Osterrieth Complex Figure–copy and immediate recall (3 minutes): Normative data for Spanish-speaking pediatric populations. NeuroRehabilitation, 41(3), 593-603.

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